2008. november 8., szombat

Windows XP - Generic Host Process for Win32 Services leállás

Nem akartam emiatt egy külön bejegyzést írni, úgyhogy itt jegyzem meg, hogy sikerült pénteken a sofőrvizsgám, boldog jogosítvány-tulajdonos lettem, sajnos még nincs hol gyakoroljam frissen szerzett tudásom.

Az előbb érkeztem meg a barátnőmtől. Többek közt gépet javítottam, volt egy kis hibajelentés és nethalál problémája. Már régóta gondolkodtam, hogy össze kéne gyűjtenem a problémákat amikkel találkozom, természetesen a megoldásaikkal együtt, úgyhogy itt az alkalom, hogy új témakört nyissak a blogon, és legyenek bizony ilyen bejegyzések is, amiket valószínűleg senki nem olvas végig, csak akkor amikor szüksége lesz rá, akkor viszont remélem segítek vele.

Úgyhogy ez az első ilyen bejegyzés, ezután többé nem lesz ennyi felvezető, csak a nyers tények:

Szimptómák: Hirtelen megjelenő Generic Host Process for Win32 Services leállás, hiba, crash, kinek milyen elnevezés tetszik. Ez az SVCHOST.EXE fájlra vonatkozik. Megjelenik a hibajelentés-küldéses ablak, miután azt eltünteted az interneted nem működik (azt hiszem csak Dial-Up vagy PPPoE rendszerekre jellemző ez), nem lehet újracsatlakozni, csak restart után.

Kezelés:
- klikkelj a Start-ra, majd a Run-ra (Futtatás), megnyílik egy dialog boksz
- beírod, hogy regedit aztán Enter, megnyílik a Registry Editor
- navigájlj el ide: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\NetBT\Parameters



- jobboldalt keresd meg a TranportBindName paramétert, dupla-klikk rá és az értéket (ami általában (\Device\) töröld ki, maradjon üres, majd klikk az OK-ra
- navigálj ide: HKEY_LOCAL_MACHINE\Sofrware\Microsoft\Ole



- jobbb oldalt keresd meg az EnableDCOM paramétert, dupla-klikk rá és az Y betűt írd át N-re, majd klikk az OK-ra
- indítsd újra a gépet!

Nekem így sikerült megoldani a problémát, remélem neked is tudtam segíteni.

32 megjegyzés:

Viki Rosenzveig írta...

Fasza! (remelem szabad ezt irni a blogodra) Gratulalok a soforvizsga sikeres atmenetelehez (remelem igy mondjak).

Nagyon erdekes amit irtal errol a Windows hibarol. Szerintem nagyon hasznos (es azt hiszem nekem is eloszokot fordulni ez a hiba), de talan jo lenne ha azt is megirnad hogy mi is pontosan az amit ez a valtozas csinal a registry-ben. Pontosabban, mi a hiba, es miert ez a valasz?

Orommel varom a kovetkezo ilyen bejegyzest...

Vincze-Nagy András írta...

Nos, Viki. A gyógyászatban kétféle kezelés létezik. Van a pontos, fiziopatológiai tényeken és kísérleteken alapuló, exakt terápia, és van az empírikus kezelés, amit kábé úgy lehet elképzelni, hogy "Hm, érdekes ez a betegség ami neked van, pontosan nem tudom mi ez, de vedd be ezt a gyógyszert, mert olvastam, hogy más betegeknél ez segít"

Na, kábé így oldottam meg én ezt (és ezelőtt rengeteg) problémát.

Nem igazán tudom, hogy mit tesz ez a registry-ben, miket változtatnak a paraméterek. Általában azokat, akiknek rendbeteszem a gépét, nem is szokta érdekelni, hogy miért csináltam így..

...úgyhogy ne kezdd el te! :D

Vincze-Nagy András írta...

Egyébként köszönöm a gratulációdat, ha bármikor mennél valahová és a szándék mellé járgány is párosul akkor szólj, szívesen elviszlek :D

Névtelen írta...

hy

kössz az ötletet
nekem teljesen megoldotta a problémár

Vincze-Nagy András írta...

Köszönöm, hogy visszajeleztél, ez azt jelenti, hogy mégis lesz értelmük ezeknek a bejegyzéseknek :) Örülök, hogy segíthettem!

Névtelen írta...

Robi vagyok, és van egy másik megoldás is, a tiédet még nem probáltuk meg. De van egy másik megoldás ha esetleg szerinted ez totális tévedés ird meg.

Itt a link, ezt irták egyik forumon, hogy megoldodik a probléma, most raktuk fel a sráchoz 5 perce, majd kiderül müködik e. Ha nem jön a tiéd.
Ami egyébként jobbnak tünik :D
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=2996b9b6-03ff-4636-861a-46b3eac7a305&displaylang=hu

lacika írta...

Nekem is sokat segítettél!
Gépeket rakok össze,rendszeresen gond van evvel a jelenséggel!
Végigjártam az ügyfeleket,eddig bejött!
Köszönöm,és gratula!
city425

lacika írta...

az előző hozzászóló Robinak mondanám: már mindent kipróbáltam,de a többi megoldással sajna visszatérnek idővel a problémák.Egyébként érdekes,hogy integrált Realtek hang esetén fordul elő,service pack2-vel.

Névtelen írta...

Nekem is újra jelentkezett a probléma, habár már jó ideje nem volt hozzá "szerencsém".
Úgyhogy a google-ban "lovagoltam" megoldás reményében... Átirtam a dolgokat a registriknél, szóról-szóra
követvén az utasitást. Hát nagyon remélem, hogy beválik. Legalábbis a visszajelzések ezt sejtetik.
Mindenesetre KÖSZÖNÖM ! Tisztelettel: Hunnter (Zoltán).

Névtelen írta...

Rendkívül hasznos volt számomra a leírás. Sikerült megoldanom vele a problémát.

Köszönöm!
Attila

Névtelen írta...

Sziasztok! nekem is gondom van a Generic Host Process for Win32-vel, inditás után 10 perccel hibaüzenet stb. de nekem nem a netet vágja haza hanem a hangot. A "mégse"-re katt. után bármit inditok semminek nincs hangja (se filmnek,se játéknak, winampban kiirja:"bad sound driver...") de restart után megint minden OK, amig nem jön megint az üzenet.
Szeretném megkérdezni, itt használható-e a Vincze-Nagy András módszere. Előre is kösz a segitséget.

Vincze-Nagy András írta...

Próbáld ki, semmi hátulütője nincs az eljárásnak, úgyhogy csak nyerhetsz vele. De kis Google-özéssel mindenre megvan a válasz, végülis ezt is úgy találtam meg.

Névtelen írta...

Szia ! Nekem is hasonlo problémám van a netet is és a hangot is lekapcsolja . Restart után ismét jo egy darabig pár percig de utánna ismét elöjön a probléma ! Ez a megoldás megoldja ezt a problémát ? Köszi a válaszod ! Péter

Ejus írta...

Szia!

Először is gratulálnék a blogodhoz! :)
Azt szeretném kérdezni, hogy mi okozza ezt a problémát? Kijavítottam az utasítás szerint. Nem jön ki az üzenet, viszont a net mintha ugyanúgy szakadozna :S Kihozza az oldalakra,h nem érhető el... :S
Van ötleted, hogy miért? Mindent az utasításnak megfelelően tettem...újra is indítottam...
Várom a válaszod!! Freddie

Ejus írta...

Szia megint!
Ellenőriztem és sajna a net továbbra sem jó, de az üzi nem jön elő...
Amikor a net kapcsolaton próbálok javítani akkor azt hozza ki, hogy a NetBt ürítése nem sikerült, ezért nem javítható!? Ez mi??

Üdv: Freddie

Vincze-Nagy András írta...

2NetBt" cuccról nem tudok, hogy lenne a WinXP-ben (javítsatok ki, ha tévedek).
Lehet, hogy a szolgáltatóddal van gond.
Esetleg megpróbálhatod újratelepíteni a hálózati kártyád illesztőprogramját.

Névtelen írta...

Köszönöm a segítséget, nekem is segített! Igaz a gépem lassúságát nem tudom mi okozhatja, hiába telepítem fel újra az xp-t.
Dave

U.I.: Nekem is Realtek-em van és Sp2-m.

Névtelen írta...

Hali én amikor beirom a futtatásba a regeditet nem történik semmi:( valami ötlet?

Névtelen írta...

Köszi szépen ezt a leírást, sikerült megoldani ezt a problémát! Végre Te legalább konkrét dolgot írtál le, nem pedig azt a kommersz választ hogy futtassak víruskereső v. kémeltávolító progit. Remek leírás, ajánlom mindenkinek! :)

Névtelen írta...

"Névtelen írta...

Hali én amikor beirom a futtatásba a regeditet nem történik semmi:( valami ötlet?"

>>Nyomj entert!:DD

Névtelen írta...

Én szimplán az EnableDCOM-ot írtam át N-re és a device-t hagytam úgy ah volt így nekem nem írja ki, és a NetBT-t is kiüríti

HEVER.CSABA írta...

Sziasztok!

azokat a dolgokat ami le volt írva megcsináltam.( generic host process for win 32 services hiba üzenet.) csak az a probléma, hogy utána is kiirja és lekapcsolodik a net. Az ígazság az, hogy firefoxba hamarabb( 2 perc) mint IE-be(10-20 perc). Most hogyan tovább? Előre is köszi!

Névtelen írta...

Ezt olvassátok el, mielőtt átírjátok a registry-t!

Megcsináltam, amit írtál, de a hiba nem múlt el, viszont egy Windows Update után magától megoldódott a probléma. A registry bejegyzéseket nem csináltam vissza.

ÁMDE!!! Ezt követően a helyi hálózaton nem működött a "Hálózati meghajtó csatlakoztatása", pedig pingelni lehetett a gépeket. Visszaírtam az eredeti értékeket, és most már működik a LAN. Két napom ment rá, mire rájöttem, hogy miért nem megy a LAN.

Zoll írta...

nekem is nagyjából az a gondom mint "Csabesz"-nek. habár a netet is hazavágta, ja és bekaptam egy "06" nevű nem várt kis progit, amit sehogy sem tudtam kiírtani és állandóan ezt akarta futtatni: wind7upd.exe

ezért volt egy rendszervisszaállítás 4 nappal azelöttre és így már van net nincs vírus, de hang továbbra sincs.
mondjuk nálam divx filmnek van hangja, hd-nek ill mp3-nak, játéknak nincs. esetleg még annyit, h ez az érték: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Ole - EnableDCOM
nálam "N", vagyis elvileg jó.

win xp sp2 + realtek hd audio hang.
google chrome uninstall után kezdődtek a gondok. ötlet???

RSay írta...

Sziasztok a Leírás tökéletesen működik, annyi kis hibával hogy az első lépéstől a hálózati nyomtatók és hálózati megosztások elérhetetlenek lesznek... ennek így csak 1 gépes otthoni netes hálóban van értelme!!!! Sajnálom!!!

Névtelen írta...

nemsegitett a dolog, nemváltozott semmi

Névtelen írta...

Én azt vettem észre, hogy amikor kiírja ezt a hibaüzenetet egy csomó szolgáltatás leáll vagy akár többet le is tilt.Ezért én úgy szoktam ideiglenesen orvosolni, hogy megnézem mielőtt kijönne az üzenet milyen szolgáltatások mentek és utánna az üzenet után újra elindítgatom mindet a Vezérlőpult/Felügyeleti eszközök/Szolgáltatlásoknál és elviekben minden visszatér. Hátránya annyi, hogy nem tartós

Üdv Domi(ja a hangot kifejezetten a Windows audió leállítása okozza azt újraindítod megy meginnt)

Névtelen írta...

Kedves András,

Mindig jó kedvem lesz ha értelmes és használható dolgokat találok a neten! Egyenlőre működik a leírásod szerint megváltoztatott registry-vel az internet és még nem akadtam le róla! Köszönöm:Éva

IzaBella írta...

nagyon szepen koszonom ezt a hasznos informaciot!!! udv Erdelybol :)

Boti írta...

Sziasztok :) sok helyen azt olvasom h ez csak a xp sp2 verziok velejaroja... ez rendben is lenne :)) ha nem lennek kenytelen ezt hasznalni. 2 eve ugyan azt a windowst teszem ujbol mindig es az utobbi ket telepitest kovetoen talalkoztam ezzel a problemaval.
megoldasaim
elso alkalommal a comodo ingyenes tuzfalat telepitettem, ezt kovetoen nem jelentkezett a problema, meg a program kikapcsolasa utan sem...(egy ido utan ha komolyabb programokat hasznalok vagy tobbet egyszerre kenytelen vagyok kikapcsolni mert gyenge a gepem es tul sok memoriat emeszt fel)

masodik megoldasom egy kovetkezo ujratelepites utan a kaspersky volt de az csak addig hatasos amig be van kapcsolva :p

3.kent kiprobalom ezt a modszert is ... es nagyon bizok benne h mukodni fog

Névtelen írta...

Köszi sokat segitettél

Névtelen írta...

Jó lett, köszi. :)