2009. április 23., csütörtök

Gamepad Z és RZ tengely felcserélése

Előfordulhat, hogy nem sokan ütköztetek még bele ebbe a problémába, hiszen elég vékony az a PC-gamer réteg, akik gamepad-del nyomatják a misét.

Nem tudom mi ez az új irányvonal, de észrevettem, hogy a mostani konzol-átiratoknál már nem olyan könnyű kalibrálni a játékvezérlőt, mint régen. A gombokat engedi változtatni, de valahogy az analog joystick-ek beállítását magától értetődőnek veszi és nem enged rajta változtani. Én ezt az X-Blades nevű drágaságnál vettem észre, de fórumozgattam kicsit és újabban sokan panaszkodnak a GTA IV-re is.

Szimptómák: Némely gamepad-nél fel van cserélve a Z valamint az RZ tengely, gyengébbek kedvéért, a jobb analog joystick két tengelye. Tehát ha felfele néznénk jobbra húz a kamera, ha pedig balra húzod akkor lefelé visz.

Némi keresgélés után megtaláltam a probléma gyökerét és gyógymódját.

Kezelés: (Ne felejtsük el, hogy Windows XP-ről beszélek, Vista-t életemben kétszer láttam belülről, elég is volt, viszont biztos vagyok benne, hogy ott is hasonlóképpen meg lehet oldani a dolgot.)

Először is érdemes megnézni, hogy a számítógép milyen néven ismeri fel a gamepad-det.
Start menü - Control Panel - Printers and Other Hardware - Game Controllers
A Installed game controllers listában (ha nem felejtetted el USB-be dugni) megjelenik a gamepad-ed neve. Nekem az Apollo Multimedia Gamepad-emet Dual Vibration Gamepad néven azonosítja. Gondolom ez egy közös név a nem annyira ismert márkákra.

Start menü - Run-ba beírod a 'regedit'-et.
Na most sokan úgy írják, hogy a Rendszerleíróadatbázis-szerkesztőben a Search paranccsal érdemes megkeresni a nevet amivel a gamepad-edet illeti a gép, de én így nem találtam meg.
Az biztos, hogy itt kell legyen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Contro l\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\VID_0F30&PID_$$$$ ahol a $$$$ bármilyen szám lehet, nállam éppenséggel a 0001.
Én is úgy találtam meg, hogy az összes VID_0F30&PID mappát átnéztem, hogy melyiknél írja jobb oldalt az OEMName paraméternél (a legalsó) a gamepad-em nevét (jelen esetben a Dual Vibration Gamepad-et).
Miután megvan, megnyitod a mappát és kell találj egy Axes nevű almappát, melyben négy darab almappa lessz, 0, 1, 2 és 5 néven.
A probléma a 2-es és az 5-ös mappákban van.
(Általában) a 2-es jellemzi a Z tengelyt, az (Default) paraméternél azt írja, hogy Z axis.
Az Attributes paraméternél a helyes beállítás 01 81 00 00 01 00 35 00. Az én esetemben a 35-ös helyett 32 volt. Jobb klikk - Edit, és átírod a 32-t 35-re.


Vigyázz, kicsit fifikás a szerkesztés, valahogy másképp veszi a szóközöket, mint notepad-ben. Ügyelj arra, hogy semmi mást ne módosíts.
Amiután ez megvan csináld meg ugyanezt az 5-ös mappában, mely az Rz axis-t jellemzi, ahol a 35-t kell átírni 32-re.
Kész!

Ha nem sikerül elsőre próbáld meg úgy, hogy kihúzod a gamepad-et USB-ből miközben szerkeszted.
Olvastam, hogy volt olyan eset, hogy az embernél egyáltalán nem volt a VID...istennyila... mappa alatt Axes almappa. Ilyenkor hozz létre egyet, hozz létre benne egy '2'-es almappát, azon belül egy '(Default)' paramétert melynek az értéke 'Z axis' és egy 'Attributes' paramétert, melynek értéke a fenti számsor. És persze ugyeneztd 5-ös mappával, 'Rz axis'-szal és a másik számsorral.

Remélem valakinek hasznára voltam ezzel.

3 megjegyzés:

Unknown írta...

Nálam sajnos win7 van, és nem enged szerkeszteni, még egy mappát se tudok ott létrehozni, pedig biztosan az a gamepad mappája, mert vezérlőpultban megnéztem...

Névtelen írta...

András!

A leirásod alpján sikerült megcsinálnom WIN7-re,szóval köszi és itt egy link csináltam egy videót,valakinek biztos segíthet!

Névtelen írta...

itt a link:http://www.youtube.com/watch?v=Nary7bC4n00&feature=youtu.be