2008. szeptember 16., kedd

Megasztárvorz 4

Kissé lemaradva, tegnap csatlakoztam be én is az idei Megasztár negyedik összeszűréséhez, nekem mindig az eleje tetszett a legjobban, ahol bemászik az összes marha a kamera elé és égetik magukat (a napon, és ha lesben áll egy cápa...). Fogtam magam és megnéztem mind a három húzzálhazainnenkretén-fordulót.

"Motorizált rákkendroll"

Az első dolog amin meglepődtem az a zsűri. Eszenyi Enikőt tették be Soma helyett. Meg kell hagyni biztos kevesebbet fogyaszt, de már úgy megszoktuk a nagynénit. És akkor a 4 férfi helyett kapunk most kettőt. Fenyő Miki bácsit, aki nálam nagy tiszteletnek örvend, viszont zsűritagnak aztán semmiképp nem való. Csak néz a bácsi, néz a többiekre, nézi a mikrofonos idiótát és azt sem tudja hol van. Szemétkedőnek meg betették a nemileg kétségbevonható Mester Tomi-t, még tollas fülbije is volt az egyik résznél, egyem a kis lelkét. Valahogy én nem tűröm a csávót, ránézel és egy olyan tipikus ideges beképzeltség sugárzik le róla. Na, de meg kell vallani, hogy hármójuk közül ő érti a legjobban a dolgát.

Másik dolog, a korhatár. Én nem figyeltem, hogy eddig létezett ilyesmi, de most nagyon bereklámozták, hogy többé nincs. 12 évestől bármeddig lehet jönni.

"Bármi, bármi-hi-hi-i közbejöhet!"

Jött is a sok Dallas-on művelődött nénike, sanzonokat meg Mágnesmiskát énekelni, ha jól emlékszem az egyik idős néni tovább is jutott. Na ő aztán tudott, meglepő hangja volt, kíváncsi vagyok, hogy mire viszi ezután.

Na..., na

na...

... Ha láttatok sok kis emó csitrit... csomó kis "egyik szemem sír, másik szemem haj" kislány, akiknek egy része kisfiú, de nem lehet különbséget tenni. Bejutott ezekből vagy 6-7! Kicsit vegyes a véleményem erről. Egyfelől semmi helyük egy ilyen műsorban, semmi értelme összemérni őket a felnőttekkel, akiknek nagy részük (mármint azok közül akik továbbjutnak) már tanult énekelni, és komolyan gondolja ezt az egészet, nem beszélve arról, hogy érti és átérzi a dalok lényegét. Másfelől erre van igény. Igen. Sajnos a könnyűzeneipar kereskedelmileg motivált oldala a tinikre építkezik, mint mindig is tette. A kis 5.-es csajok fogják megvenni a lemezeket, ők fogják a poszterekkel telerakni még a mosdó falát is, ők fognak elmenni a koncertre és ők vesznek Palcsó Tomis hátizsákot. Szerintem ezért is hozták így le a korhatárt, hogy ha már a célközönség a tiniszféra, akkor legyen nekik egy két aktuális bálvány, mint például a kis 13 éves Fügeczki Rolandka, aki csillogó hosszú szőke hajától alig lát és ezért (figyeltem, nem hasból mondom) 3 másodpercenként igazítja a fejét. Aztán bejutott még egy emó gyerek, meg a barátnője is (tök édi), és még számtalan kisgyerek, akik közül szeretném még megemlíteni a 16 éves Nguyen Thang Hien-t, aki legalább érdekes ázsiai kislány, egyedi figura, mondhatni sztáralapanyag, akit szerintem jól fel is fognak használni, nem lepődnék meg, ha ő nyerné meg idén. Ja... amúgy énekelni is mocskosul tud.

"Minden kornak megvan ... áuhh ... a maga szépsége!"

Aztán volt még egy csomó bu-, bocs, meleg jelentkező, köztük egy srác, Mezei József (16 éves) kis farmer-rövidnaciban, zsebében kabalaplüsivel, kis édes rózsaszínű (vagyis pink) övvel, aranyos színes-csillagos felsővel és egy olyan frizurával, mely úgy nézett ki, mint egy tyúk hátulja, melyről épp most mászott le a kakas. Énekelt a lelkem, aztán elzavarták. Volt még egy nagyon látszani akaró, barnagyerek, kis édes vékony hanggal, és sovány ésszel, Horváth Misike, 18 éves, aki szegény sírva fakadt amikor kiküldték :(. Majd besz@rtam a röhögéstől, esküszöm! Mondjuk sokat dobott a hangulatomon, hogy az összes ilyen fickón a szemkontúrceruzás Mester Tomi szórakozott a legjobban.

Ami nagyon feldobott még, egy 30 éves pénzügyi asszisztens hölgy, Cuczor Ágnes, aki seggrészegen állt a mikrofon elé. Próbált énekelni, rájött, hogy "ez szar", elejtette a mikrofont, majdnem leült, aztán próbálta kimagyarázni, de végül szépen Enikőre támaszkodva elhagyta a színpadot, miközben még ordította, hogy "Kicsi gyere velem rózsát szedni...annyira be vagyok b@szva!". Bánhatja mindenki, aki nem látta.

Enikő édes volt, mondta neki, hogy másnap jöjjön vissza józanon, aztán vissza is jött a csaj, persze nem jutott be, de hihetetlen nagy erő kellett szerintem hogy azok után még a kamera elé álljon. Legalább ennyit visszaszerzett a méltóságából.

"Motoros találkozás!"

Volt még egy fickó, aki úgy nézett ki, mint Hurley a Lost-ból. Meg persze még egy csomó idióta, akiket már meg sem tudok említeni.

Viszont akit nagyon sajnálok az Koplányi Attila Gábor (38 éves, aluminium-heggesztő), aki már harmadjára jelentkezett a Megasztárba, és még nem sikerült neki meggyőzni a zsűrit. Egyáltalán nem tud énekelni, de akkora karakter, hogy Magyarországon ilyen nincs több. Van neki valami egyszemélyes zenekara, a Sugera Bugera (még weboldala is van, nem hiszed el). Aki csodálkozott a bejegyzésben szétdobált idézeteken, annak megvallom, tőle szedtem. Karakter a csávó, nézzétek meg a videót:


szólj hozzá: Megasztár casting - a Rocker



Úgy sajnálom, hogy nem jutott tovább, ha már tényleg annyira nem számít a tökéletes énektudás, ha már (ahogy Tomi megvallotta) egyéniségeket keresnek, akkor miért nem fért bele ő is? Én annyira kíváncsi vagyok erre az emberre!!!

(volt a Rendőrakadémia 2.-ben az a csávó, aki állandóan ordítozott, tökre őrá emlékeztet a fickó!)

Na, de elégedjünk meg azzal amink van. Hajrá, Nguyen Thang Hien!

1 megjegyzés:

Rena írta...

Szerintem nem véletlenül nagyobb a nézettsége mostanában az m1-nek, legalábbis ami a zenei műsorokat illeti. A Társulattal meg a Csináljuk a fesztivált-al megmutatják a népnek, hogy kell ezt a műfajt jól csinálni. A Megasztár 2, 3-at néztem és valóban azok nyertek akik a legjobbak voltak, de hogy ebbol a 4-esből mi lesz... ki kell várni a végét. Mellesleg a zsűriből Eszenyi Enikőt birom a legjobban, Fenyő Miki tényleg nem sok vizet zavar, Mester Tamás meg legalább élvezi, de tény, hogy a régi zsűri-csapat mellet ez kicsit alulteljesít.
Amúgy jó a szöveged, most találtam a blogodat. Lehet, hogy még betérek. Szép napot!